سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! اگر مرا به زنجیر کشی و عطای خود را در میان شاهدان از من بازداری، ... امیدم را ازتو نخواهم بُرید و چهره امیدوار به گذشتت را از تو نخواهم گرداند و محبّتت از قلبم بیرون نخواهد رفت . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :11
کل بازدید :15977
تعداد کل یاداشته ها : 12
103/2/11
1:36 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
ابراهیم خرم نژاد[1]
این وبلاگ در واقع یک تکلیف درسی برای درس روش تحقیقه! البته من قول نمیدم فقط مطالب درسی بنویسم.

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
اسفند 89[6] فروردین 90[1]

داشتم عکسهای ابتدای مسئولیتم رو نگاه میکردم. یک عکس بد جوری باعث دلتنگیم شد. دلم تنگ حال و هوای با صفای بچه ها شد! چیزی که الان کمرنگ شده.

احساس میکنم بعضی از بچه ها وقتی دانششون زیاد میشه، خودشون رو گم میکنن. مهندسی که وقتی مدرکشو نگرفته کابل میکشه، وقتی مدرکشو گرفت دیگه خیلی براش زور دار که مثل این عکس زیر ، سیم بکشه.

عکس رو ببین (ادامه مطلب)

89/12/25::: 2:1 ع
نظر()
  
  

عبارت زیباییست! و به نظرم جالب و صادق. البته هم وجهه مثبت داره و هم منفی! ولی خیلی بهتر از اشرافیت قدرت یا اشرافیت ثروته. چیزی که در همه جای دنیا و حتی در تمامی نظامهای مدرن و دموکراتیک به یک نوع اصل عملی تبدیل شده.

این شعار اسلامه:

هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون؟ (ادامه مطلب)

89/12/16::: 11:21 ص
نظر()
  
  

هنوز چند دقیقه نیست که از کلاس استاد گیویان خارج شدم. طبق معمول موضوعات بسیار جالبی مطرح شد. اما صحبتی در کلاس مطرح شد که احساس کردم جای بحثش توی وبلاگه.

استاد نکته جالبی گفت. چرا در یک برهه زمانی همه شخصیت های منفی در ادبیات عمومی اسامی خاصی میگیرند و همه شخصیتهای مثبت هم اسامی خاص دیگری؟ البته مثال ایشون یکم قدیمی بود. به نظرم به دهه های اول انقلاب برمیگشت زمانی که جکها بیشتر در مورد هوشنگ و کامبیز ساخته میشد و اکثر شخصیتهای منفی فیلمها (به ویژه فیلمهایی که در مورد رژیم سابق بود) اسامی ایران باستان داشتند. از طرف دیگه ملا نصر الدین دیگه داشت از اذهان عمومی رخت بر میبست.

مثال امروزیش دقیقا برعکسه: جواد بودن یعنی یابو بودن اما آتنا و ساناز و... اسم دختر باکلاسهاست.

به نظر شما چرا اینطوریه؟ (ادامه مطلب)

89/12/16::: 11:0 ص
نظر()
  
  

استاد در جلسات قبل گفته بودند بچه ها یک شعر از حافظ رو تحلیل محتوا کنند. من هم غزل 57 دیوان حافظ رو انتخاب کردم. غزلی که شخصا خیلی دوستش دارم.

غزل پنجاه و هفتم

89/12/10::: 10:51 ع
نظر()
  
  

این جلسه اولین جلسه ای بود که سر کلاس درس با استاد گیویان روش تحقیق میخوندم. من دو جلسه اول نبودم و کمکم باید پستهای اون جلسات رو هم براتون بذارم.

اما این جلسه برام خیلی جالب بود. نحوه اداره کلاس و نیز بحثهای مطرح شده که البته خیلیهاش هم ربطی به روش تحقیق نداشت، به نظرم کاملا مفید بود.

استاد ازمن پرسید لیسانس چی خوندم و وقتی فهمید مهندسی خوندم تعجب کرد و شاید هم ناراحت شد که: "تو رو به علوم انسانی چه!" نفهمیدم چی شد که فکر کرد من تاریخ معاصر خوب خوندم که امیدوارم تا آخرش متوجه نشه من اصلا تاریخ معاصر بلد نیستم!

واما موضوع اصلی

89/12/10::: 5:14 ع
نظر()
  
  
   1   2      >